الأربعاء، أغسطس 16، 2006

بنت عمي كتبت عني!!!


أصبحت هي دفتر يومياتي قبل معرفتي بها كنت أجلس كل ليلة إلي مفكرتي وأشكو لها حالي أو أسعدها بأسعد لحظاتي وهكذا كانت تمر حياتي بلا أنيس سوي قلمي وأوراقي ‘ومنذ معرفتي بها هجرت كتابة يومياتي فأصبحت هي أختي وأبنتي وصديقة رحلتي وهي حبوبي المهدئة ألجأ إليها كلما عصفت بي الأنواء ‘ أتصل بها تليفونياً كل ليلة لأخبرها عن أحداث يومي كلها فأشعر وكأني أتجاذب أطراف الحديث مع قطعة من نفسي فأفكارنا تكاد تكون وكأنها نابعة من كيان واحد وبيتها هو بيتي الثاني ألجأ إليه كلما ضاقت بي الدروب ووالدتها هي أمي الثانية التي أعشقها كعشقي لأمي.تلك هي أبنة عمي دعاء ، رقيقة نقية لا يسعك إلا أن تدمنها وتعشق خفة دمها حتي الثمالة وهي أعقل من بنات جيلها بمراحل أبدعت والدتها في تربيتها ووهبتها كل ماتحتاجه لتكوين شخصية جذابة .فبارك لنا فيها يالله

بجد يا أم أحمد أخجلتيني وفرحتيني ورسمت بسمه جميلة علي شفايفي كنت محتاجها قوي
ربنا يخليكي ليه ومتحرمش منك أبداً

4 Comments:

At الأربعاء, أغسطس 16, 2006 4:29:00 م, Blogger مهندس مصري said...

بلوجك رائع بجد وليس مجمالة

 
At الخميس, أغسطس 17, 2006 12:44:00 م, Blogger meho said...

أم أحمد قريبتك....÷ آل غريب ...بجد انتى قبلك عسول قوى يا دعاء

 
At الجمعة, أغسطس 18, 2006 12:04:00 ص, Anonymous رحمة said...

علي فكرة يا أم أحمد
مش انت بس اللي دعاء بتمثلك كل ده
انا واحده ما تتخيلش الدنيا من غير دعاء من غير قلبها الحنين وايدها اللي بتطبطب وتدلع
ربنا يبارك لنا فيها

 
At الجمعة, أغسطس 18, 2006 5:01:00 م, Blogger دعاء غريب said...

مهندس مصري:
الله يخليك يافندم ده من ذوقك

meho:
صحيح أنا وأم أحمد بنات عم وأكتر من الاخوات

رحمة:
وحشتيني موت يا رحمة وربنا يخليكي ليه وانت كمان غالية عندي قوي .بس حكاية ادية اللي بتطبطب وتدلع حسستني اني نانسي عجرم!

 

إرسال تعليق

Links to this post:

إنشاء رابط

<< Home

الحسابة بتحسب! Free Web Counter
كيف تنشىء مدونة تدوين .. عالم المدونات كلام مش بفلوس!